Patch 103
Časová tabulka:
Začátek odpočítávání - 11.6. 2013 ve 12:30
Vypnutí Severů - 13:00
Vypnutí serverů zabere přibližně 30 minu
Ve zkratce
Verze 103 nese podnázev „bohatší kořist, lepší odměny za poražení nepřátel a mocnější legendární předměty“!
Přepracovali jsme systém kořisti a interface dialogů. Kromě toho najdete v obchodě nové balíčky, které vám usnadní vaše hrdinské skutky.
Mocnější předměty (a ve větším počtu)
Počínaje verzí 103 se dočkáte bohatší kořisti, lepších odměn za poražení nepřátel a mocnějších legendárních předmětů.
Kompletně jsme přepracovali systém kořisti a vy se tak můžete těšit na atraktivnější a pestřejší kořist, více zlata a ještě větší odměny za poražení monster. Kromě toho jsme zvýšili šanci na zisk předmětů z poražených nepřátel (drop chance), přidali ještě mocnější legendární předměty, nova očarování a ještě ničivější obouručné zbraně.
Interface dialogu se dočkal kompletního přepracování. Jedná se o první krok v procesu vylepšování uživatelského rozhraní, který vám usnadní sledování dialogů. Tento proces zahrnuje také sjednocení stylu jednotlivých tlačítek a oken. V nabídce obchodu odteď najdete nabídky speciálních balíčků. Pro začátek si můžete například pořídit skříňky s drahokamy pro vylepšení svého vybavení. V budoucnu zde najdete mnohem více nabídek.
Nové
Přepracovaný systém kořisti s novými a mocnějšími předměty
● Mocnější očarované předměty!
○ Potenciální maximální hodnoty nově nalezených magických, neobyčejných a legendárních předmětů byly výrazně navýšeny. V případě magických předmětů o 12,5%, v případě neobyčejných předmětů o 25% a v případě legendárních předmětů dokonce o 50%! Bonusy se týkají bodů života, hodnoty zbroje, způsobovaného zranění, hodnoty blokování, účinnosti blokování a rychlosti útoku. Příklad: V případě nově nalezených legendárních předmětů pro vedlejší ruku činí potenciální maximální hodnota blokování a účinnost blokování 60% (dříve: 40%)
○ Potenciální maximální hodnota „zranění“ a „zranění od zbraně“ u jednoručních zbraní byla zvýšena o 25% u magických, 50% u neobyčejných a 100% u legendárních předmětů.
● Nová očarování!
○ Všechny nově nalezené vylepšené, magické, neobyčejné a legendární předměty mohou nyní poskytovat bonusy k rychlosti pohybu, kritickému zranění a hodnotám odolností.
● Mocnější obouruční zbraně!
○ Potenciální maximální hodnoty očarování u všech nově nalezených magických, neobyčejných a legendárních předmětů byly výrazně navýšeny, aby se kompenzovala nemožnost používat předměty pro vedlejší ruku.
● Více kořisti a lepší předměty z poražených nepřátel!
○ Šance na zisk vylepšených, magických a neobyčejných předmětů z běžných monster byla zvýšena o 100% ve všech oblastech.
○ Šance na zisk legendárních předmětů z běžných monster byla ve všech oblastech zvýšena o 1200%.
○ Šance na zisk zlata z monster byla ve všech oblastech zvýšena o 171%.
○ Velikost hromádek dropnutého zlata byla zmenšena a asi 50%.
○ Kvalita a variabilita předmětů, které lze získat ze zvláštních monster (monstra s přídomkem „malý“) a bosů (těžká obtížnost a mezisvět), byly zvýšeny: šance na zisk magických, neobyčejných a legendárních předmětů byla zvýšena o cca. 200%.
○ Kvalita předmětů získatelných z velmi silných monster (monstra s přídomkem „velký“) byla výrazně zvýšena: šance na zisk magických, neobyčejných a legendárních předmětů byla zvýšena o cca. 300%. Šance na zisk jedinečných předmětů byla zvýšena o 1700%).
○ Kvalita předmětů získatelných z bossů (normální obtížnost) byla lehce snížena: šance na zisk neobyčejných předmětů byla snížena o 65% a jedinečných o 40%.
○ Omšelé truhly s pokladem by již neměly být bez obsahu.
● Popisy efektů předmětů byly přepracovány a jsou nyní konzistentní. „Zranění přírodními silami“ bylo nahrazeno „zraněním jedem“. Odpovídajícím způsobem byly upraveny také hodnoty odolnosti vůči tomuto efektu.
● Diamanty nyní zvyšují všechny odolnosti hráče. Popisek byl upraven, aby byl jasnější.
● Inventář a úložiště jsou nyní cenově dostupnější.
○ Ceny koboldího úložiště a rozšíření inventáře byly přepravovány a celkově sníženy. První rozšíření nyní stojí 800 resp. 1600 temných mincí a každé další 2000 resp. 4000 temných mincí.
● Nové přehlednější rozhraní pro všechny dialogy s NPC:
○ Všechny ovládací prvky a informační okna úkolů jsou nyní čitelnější a přehlednější.
○ Styly individuálních oken včetně funkcí a tlačítek byly smysluplně sjednoceny.
○ Tento krok je prvním v celé sérii upgradů uživatelského rozhraní, které mají krok za krokem vylepšit vzhled hry, odstranit chyby a celkově zpříjemnit uživatelskou zkušenost.
● Skříňka s drahokamy /nová kategorie „balíčky“
○ Kategorie „Posilnění“ byla nahrazena kategorií „Balíčky“. Zde najdete v budoucnu nejrůznější typy balíčků.
○ V nové kategorii „Balíčky“ si nyní můžete za 400 temných mincí zakoupit skříňku s drahokamy, která může obsahovat všechny typy drahokamů včetně posvátných.
Vybrané opravy chyb
● Opravili jsme chybu, která způsobovala, že při pomalejším připojení nebylo možné aktivovat prostřednictvím lišty rychlého přístupu některé schopnosti (nebo byly aktivovány a okamžitě resetovány). Schopnosti, kterých se tato chyba týkala, jsou: „portál“ (čaroděj kruhu), „lovecká past“, „šipka“ a „adrenalin“ (ranger).
Známé problémy a změny na poslední chvíli
Krátce po vydání verze 103 jsme od vás obdrželi spoustu komentářů a připomínek, které se týkaly statistik předmětů a kořisti. Následující text představuje oficiální vyjádření oddělení herního designu (HD) k vašim nejčastějším dotazům.
Dotaz: Proč bylo u předmětů nutné změnit maximální hodnoty očarování? Byla za tím nějaká logika?
Odpověď[HD]: Naším záměrem bylo odměnit hráče častěji užitečnými předměty. Před verzí 103 byly prakticky jedinými hodnotnými předměty ve hře unikátní předměty, které jsou však velmi vzácné. Nelíbilo se nám, že byli hráči odměňováni až po stovkách hodin hraní.
Za příklad jmenujme meč rytíře řádu draka „Skrytý hněv“. Tento meč byl mnohonásobně silnější než kterákoli jiná zbraň ve hře, což představovalo velký problém. Mnoho hráčů vyjádřilo své rozčarování nad tím, že ani po stém opakování souboje s Khalys nebo Mortisem se nedočkali kýžené odměny. Jedinou odměnou, po které komunita prahla, byl tento meč. Všechny ostatní legendární předměty, které jste našli, se po získání Skrytého hněvu staly bezcennými.
Zvýšení maximálních hodnot přineslo v této oblasti zásadní změnu. Předpokládejme, že Skrytý hněv představuje 100% výkonu. Potom teoreticky každý další legendární předmět, který najdete, může dosahovat 110% výkonu.
Tato změna výrazně přispěje k diverzifikaci předmětů ve hře. Buďme upřímní, se starým systémem by dříve nebo později každý hráč skončil u stejného vybavení a se stejnými statistikami. Díky novým očarováním a zvýšení maximálních hodnot máte k dispozici mnohem více možností individualizace a diverzifikace své postavy než dříve.
Dotaz: Uvědomujete si, kolik času (mnohdy až 2 roky) a peněz investovali někteří hráči do svého vybavení? Jejich předměty se nyní staly prakticky bezcennými.
Odpověď[HD]: V prvé řadě je třeba zdůraznit fakt, že síla monster v celé hře zůstala nezměněna, takže vaše vybavení je stejně účinné, jako bylo před vydáním verze 103. To také znamená, že se vaše postava může v budoucnu stát ještě silnější, i když síla monster a bossů zůstane zachována.
Jsme si vědomi toho, že mnoho hráčů věnovalo spoustu úsilí optimalizaci svého vybavení a že tato změna poněkud zvýšila laťku. Právě kvůli vynaloženému úsilí byste měli mít možnost si své vybavení ponechat a používat je.
Proto vám radíme: Místo abyste své stávající vybavení zahodili, ponechte si je ve svém inventáři a počkejte si na červencovou aktualizaci s názvem „Upgrade předmětů“, která zvýší jeho potenciál. Nechte se překvapit, co všechno jsme si pro vás připravili!
Díky úpravám, které přinesla verze 103, a nadcházející aktualizaci „Upgrade předmětů“ budete náležitě připraveni čelit všem výzvám připravovaného rozšíření obsahu Myrdosch včetně tuhých nepřátel (v čele s bossem na 45. levelu) s tím samým vybavením, jaké máte nyní.
Dotaz: Co má znamenat častější výskyt menších částek zlata v kořisti? Nikdo si přece nikdy nestěžoval, že by z nepřátel nepadalo dost zlata, tak proč něco měnit?
Odpověď[HD]: Nejprve je třeba se blíže podívat na nedávné úpravy: četnost zisků zlata byla zvýšena o 171%, zatímco množství se o 50% snížilo. To znamená, že z kořisti můžete celkově získat v průměru o 35, 5% více zlata.
Kromě toho jsme zvýšili rozsah množství zlata v kořisti; kde jste dříve nacházeli částky 19, 20 nebo 21 kusů mědi, najdete nyní 9 až 31 kusů mědi. To je další změna, která má zvýšit variabilitu hry a předejít pocitu, že každá kořist je stejná.
Chceme vám zpříjemnit hraní tím, že vám častěji poskytneme pocit, že jste odměňováni. Z našeho pohledu byla kořist ve hře dost slabá, proto jsme pozměnili její systém. Kořist z běžných monster nyní obsahuje více zlata a dvakrát tolik očarovaných předmětů (zelené, modré, fialové, oranžové), zato však méně normálních předmětů (bílé).
A malá poznámka na závěr: pokud se někomu zdá, že nyní nachází až příliš mnoho zlata, pak vězte, že v budoucnu se vám bude hodit
Další informace týkající se kořisti:
Šance na nalezení temných mincí, drahokamů, krystalů pravdy, esencí a lektvarů zůstala nezměněna.
Kvalita kořisti, kterou je možné získat v mezisvětech, z tamních bossů a hardcore bossů byla lehce zvýšena, zatímco rozsah a variabilita kořisti byly zvýšeny.
V případě normálních bossů byla kvalita kořisti lehce snížena, zatímco v případě zvláštních monster výrazně zvýšena.
Z pohledu vynaloženého úsilí a prostředků byla kvalita kořisti z normálních bossů (zejména Gorgy) neúměrně vysoká v porovnání se všemi ostatními monstry a bossy ve hře. Z tohoto důvodu jsme lehce snížili kvalitu kořisti, kterou je možné získat z normálních bossů, a zároveň výrazně zvýšili kvalitu kořisti za poražení zvláštních bossů.
Vysvětlení kategorizace zvláštních monster:
Zvláštní monstra s malými značkami
Tato monstra jsou identifikována malou kruhovou červenou značkou a jsou silnější než běžná monstra
Výskyt: častý, na všech mapách
Příklad: „Lynette“ v Rokli trolů
Zvláštní monstra s velkými značkami
Tato monstra jsou identifikována velkou kruhovou červenou značkou a jsou výrazně silnější než běžná monstra
Výskyt: vzácný, pouze v kobkách
Příklad: „Vrchní vědma Ragana“ v Hagastově kaverně
S pozdravem,
Tým herního designu – Drakensang Online